Alternativ "om"

Hej, jeg er Eva

IMG_9874 (3).JPG

Let’s start a conversation

En dreven marketer

Jeg hjælper virksomheder med at finde – eller genopfinde – deres brand DNA, så de kan stå som fyrtårn på markedet og engagere på tværs af målgrupper, touchpoints og platforme. Og dem har der været nogle stykker af.

Jeg kan glæde mig over at have bygget brands for mange forskellige virksomheder, bl.a. LEGO, Novo Nordisk, VELUX, Nestlé, AAK og Kræftens Bekæmpelse – og små start-ups, der først nu er på vej.

Min værktøjskasse dækker derfor bredt over både B2B, B2C, B2B2C og NGO, og jeg har erfaring fra både bureauverdenen og fra at have siddet centralt i ”corporate”.

Min karriere startede som rådgiver på bureausiden, hvor jeg i mere end 10 år løste branding opgaver for alt fra legetøj til fødevarer og professionelle ingeniør-ydelser. Og jeg etablerede McCann’s brandingbureau på det danske marked.

Herefter har jeg i en årrække været ansvarlig for at udvikle VELUX brandet, der er blevet et superbrand i byggeindustrien. I en stor, global organisation som VELUX handlede det det ikke kun om at udvikle selve brandet, men i høj grad også om stakeholder management på tværs af funktioner og landegrænser.  

I 2018 sprang jeg ud som selvstændig rådgiver og nyder igen variationen i arbejdet med brandingopgaver inden for helt forskellige industrier. Der er rigtig meget inspiration at hente ved at kigge ind i andre dynamikker end dem, der er udgangspunktet for virksomheden selv.

Mit firma er en enkeltmandsvirksomhed, men en del af et økosystem. Jeg lægger fundamentet for mine kunders brand og samarbejder med dygtige specialister, når f.eks. den kreative eksekvering skal udvikles og implementeres.

Jeg underviser som Ekstern Lektor i afsætning på CBS, og jeg er en del af Realdania Ekspertudvalg i Innovation til marked – et initiativ hostet af BLOXHUB med fokus på at hjælpe virksomheder på markedet med nye løsninger til bæredygtigt byggeri.    

 

Den korte version af det, jeg leverer

  • Opbygning af brands med kommerciel styrke, ”purpose” og stærk intern forankring

  • Markeds- og kundeindsigter til strategisk planlægning, markedsføring og innovation

  • Design til optimal kundeoplevelse og effekt

  • Ledelse af high-performance teams

 

Professionel baggrund

August 2018
Stifter, Fog Bruun Brand Consulting

2006 - 2018
Senior Director Global Brand Management, VELUX Group
Head of Brand Strategy and Market Research

2003 - 2006
Senior konsulent, SoulFactory Business Development (WPP)

1993 - 2003
CEO & founding partner, Scandinavian Design Group/Futurebrand (McCann)
Marketing consultant, McCann

Øvrigt
Junior konsulent, Landor Associates, Paris
Cand.merc.int, CBS & Ecole Superiure de Commerce de Lyon

Det her er også mig…

Underviser og Ekstern lektor, CBS,
Copenhagen Business School, Department of Marketing

Medlem af Ekspertudvalget, Innovation til Marked, Realdania/BLOXHUB
www.innovationtilmarked.dk
www.innovationtilmarked.dk/node/11

 

 
 
A brand is what others say about you when you’re not in the room
— Jeff Bezos, Amazon