Cases

Et lille udpluk

 

Kunder og opgaver

Jeg har mere end 20 års erfaring med brandudvikling og markedsføring, og mit bagkatalog er stort.
Her er et par eksempler på, hvad jeg har bedrevet som konsulent eller som ansat i virksomhedens eget maskinrum.
Det er blot er en lille appetizer, for jeg vil meget hellere fortælle om det face-to-face.

 
 
 
AAK logo.JPG
Eva har ført vores vigtigste brand til næste niveau
 

Revitalisering af brandposition for AAK Foodservice brand

AAK Foodservice er en del af AAK, der er verdens førende producent af vegetabilske fedtstoffer. Virksomheden producerer kvalitetsprodukter til en bred vifte af kunder – alt fra engros og fastfoodkæder til Michelin restauranter. AAK Foodservice FSCG har ansvar for Norden og det europæiske marked. Efter flere års succesfuld ekspansion på primært det svenske marked, ønskede man at øge salg og markedsandel i den nordiske region ved at styrke det product brand, der udgør grundstammen i divisionens forretning.

Opgaven blev derfor:

  • En brand strategi, som definerer brandets unikke position på markedet, en klar value proposition og en strategi for, hvordan vi kommer i mål

  • En strategi, der fungerer for Norden og potentielt for andre markeder i Europa

  • Klare guidelines for brandets “looks and feel” på tværs af de forskellige kontaktpunkter i kunderejsen

  • En marketingstrategi der bygger synlighed, relevans og engagement hos målgruppen

”Eva har ført vores vigtigste brand til næste niveau. Hun er en virkelig dygtig brandstrateg med en god blanding af kreativitet, nytænkning og et kommercielt blik for, hvordan man kan bruge brandet til at udvikle sin forretning. Eva har en særlig evne til at udfordre og til at involvere på tværs af organisationen, så resultatet bliver et stærkt ejerskab i flere led end ”bare” marketing.”
Søren Ask Nielsen, Managing Director, Food Service Continental Europe, AAK

 
 

 
 
KB+Logo_jpg.jpg
Eva er en
Brand Ninja
 

Kræftens Bekæmpelses brand identitet.

Kræftens Bekæmpelse er en de stærkeste NGO’er i Danmark, og den position ønsker man naturligvis at bevare. Det kræver gennemslagskraft på et marked med stor konkurrence og et stadigt mere komplekst medie- og målgruppelandskab. Derfor arbejder Kræftens Bekæmpelse på at styrke sit brand og valgte mig til at drive projektet med at skabe en brand identitet, der tager det ikoniske brand ind i den digitale verden. Udgangspunktet er at øge synlighed, skabe sammenhæng imellem de mange forskellige aktiviteter og kommunikationsindsatser, og at sikre at organisationen fremstår relevant og tidssvarende på tværs af platforme, kanaler og målgrupper.

Læs her hvordan den unikke konstellation af en modig kunde, et dygtigt bureau og mig som styrmand, har skabt en vellykket proces og et stærkt resultat.

https://markedsforing.dk/artikler/nyheder/kraeftens-bekaempelse-faar-nyt-look/

Eva er en Brand Ninja – så kort kan det siges. Hun er skarp til at finde potentialet i dit brand og sætte retning på din brandstrategi med en god kobling af nysgerrighed, solide analyser og nytænkning. Derudover har hun – som noget ret unikt – en fantastisk evne til at få hele organisationen bag brandet med på strategien, så fundamentet er på plads, når den skal ud at leve og bidrage til de mål, der er sat for forretningen. 
Katrine Asp-Poulsen, Afd. Chef Kommunikation og Organisationsudvikling, Kræftens Bekæmpelse

Eva er en virkelig dygtig brand-strateg, der er dybt inde i sit felt og forstår at sætte det i spil sammen med kunden. Vi har haft mange gode diskussioner, fordi hun udfordrer vores normale måder at arbejde med branding på. I Kræftens Bekæmpelse har vi fået rigtig god rådgivning i forhold til at lægge en retning for vores brand og til at få orkesteret en stor mængde subbrands i en samlet brandporteføljestrategi, så vi nu har en klar struktur og retningslinjer for håndtering af dem. Eva har haft en professionel håndtering af de forskellige stakeholders i en kompleks organisation med mange eksterne målgrupper, såsom medlemmer, støtter, patienter og pårørende, frivillige m.fl. Og vi har fået gode bidrag til en governance-struktur, så vi fremadrettet kan arbejde med brandet i alle dele af organisationen.
Ken H. Andersen, Fundraisingchef, Kræftens Bekæmpelse

 
 

 
 
KarenBlixen logo.JPG
Eminent til stedse at udfordre og kvalificere dialogen om, hvad Karen Blixen brandet kan og bør rumme
 

Revitalisering af Karen Blixen brandet

Med en ny direktør i spidsen for Karen Blixen Museum Rungstedlund er der lagt op til en strategi, som skal gøre den kendte forfatter relevant for mange flere målgrupper. Det har været udgangspunktet for arbejdet med en ny brand strategi. Potentialet er stort, for Karen Blixen’s meritter og entreprenørånd tapper direkte ind i tidens fokus på bæredygtighed, innovationskraft og åndelig føde. Det nye Karen Blixen brand arbejder med mange flere aspekter af Karen Blixen og baner vejen for at skabe nye produkter og oplevelser, der styrker forretningen.

Eva har med en værdifuld indlevelse i universet været eminent til stedse at udfordre og kvalificere dialogen om, hvad Karen Blixen brandet kan og bør rumme, og hun har bidraget til at skabe større klarhed over muligheder.
Elisabeth Nøjgaard, Direktør, Karen Blixen Museum Rungstedlund

 
 

 
 
Projtools logo.jpg
Tack för en väldigt bra och givande dag!
 

Projtools AB er eksperter indenfor digital byggestyring.

Virksomheden er midt i en vækstrejse og i fuld gang med at styrke sin position på det svenske marked. Det kræver både et stærkt brandfundament og en klar marketingstrategi. Alle medarbejdere spiller en vigtig rolle i både udvikling og eksekvering af strategien.

“Tack för en väldigt bra och givande dag i torsdags! Jag tycker det blev väldigt bra. Hela gänget var mycket nöjda med hela kickoffen”
Gunilla Qvarnström, VD Projtools AB

 
 

 
 
VELUX logo.jpg
She has the ability to question good and continue to make it even better to develop and add more value
 
 

VELUX Gruppen er verdens førende producent af ovenlysvinduer og et af de stærkeste brands i byggeindustrien. Jeg har drevet massevis af brand- og marketingprojekter, for eksempel:

VELUX Gruppens globale brandstrategi
Med salgsselskaber i 40 lande og over 10.000 medarbejdere involverede arbejdet med brandstrategien rigtig mange mennesker på tværs af både funktioner og geografi. Mere end 36 grupper med repræsentanter fra hele organisationen blev involveret i at definere det fremtidige VELUX brand, så det bygger bro imellem virksomhedens stærke arv og dynamikkerne i fremtidens efterspørgsel.

Udvikling af VELUX INTEGRA subbrand
Antallet af brands i en brand arkitektur skal være tilstrækkelig mange, men så få som muligt. Det er nemlig dyrt at etablere og vedligeholde subbrands. Arkitekturen skal tage udgangspunkt i bl.a. konkurrencesituationen, marketingbudgettet og virksomhedens forretningsstrategi. VELUX Gruppens brandstrategi bygger primært på et stærkt masterbrand og subbrands der, hvor det er relevant for at positionere produkter skarpt på markedet. Et eksempel er VELUX INTEGRA, hvor vi skabte mersalg ved at samle de mange enkeltstående produkter, der taler sammen, under en fælles paraply. Det øgede synligheden og hjalp kunderne med at finde de produkter, der hænger naturligt sammen, men som før stod alene.

https://www.velux.dk/produkter/smart-home

Brand guidelines - Værktøjer til en global organisation
One brand, one voice, local accent. Sådan lyder mantraet for implementeringen af VELUX brandet på tværs af mange forskellige markeder og målgrupper. Værktøjskassen består af en række fælles principper for Look & Feel i design, lyd, billeder, skivestil, UX mm, men med mulighed for lokal tilpasning, så udtrykket rammer målgruppen optimalt. Resultatet er et stærkere samarbejde på tværs organisationen og stordriftsfordele på flere planer:

  • Budgetterne bruges til at gøre den fælles platform bedre - i stedet for at blive smurt tyndt ud på mange fragmenterede markeders individuelle særpræg

  • Det er let at overføre succesfulde initiativer til andre markeder uanset hvor de opstår, fordi alt er udviklet udfra samme grundtanke og identitet

http://www.big.velux.com/

”Eva has a strong brand strategy tool box and knows how to make the most of it, consistently and creatively in several different arenas. From classical brand management skills over innovation and product development from the core into consistent, creative marketing solutions. Working with Eva is a pleasure personally and professional - be prepared to be challenged. She has the ability to question good and continue to make it even better to develop and add more value. Having worked with Eva for a decade I recommend her warmly to any organisation with ambitions for their brand development.”
Michael K. Rasmussen, VP & CMO, VELUX Gruppen

 
 
 
 

Andre brands, jeg har arbejdet med inden for product branding, corporate branding, mm.

 
 

Blev du inspireret til at arbejde med dit eget brand?
Se hvordan du let kan komme i gang:

 
Listen well.
Be real.
Don’t quit.
— Inspirator, ukendt