Som barn af en lægefamilie har hele min opvækst haft fokus på mennesker og det, der driver dem. Hvorfor gør de, som de gør, og hvad kan motivere dem til at handle anderledes?
Nysgerrighed på mennesker er det, der har drevet mig lige siden. Koblet med en solid baggrund i marketing og branding er det nemlig helt centralt for evnen til at bygge stærke brands, der er levedygtige over tid, og som skaber resultater på bundlinjen.
Der er alt for mange brands, som er ligegyldige. Faktisk er folk generelt ligeglade med, om de fleste brands forsvandt i morgen, og jeg forstår dem godt! Som brand bliver du nødt til at stå som et fyrtårn på markedet og repræsentere noget, der har reel værdi for kunden - og som i øvrigt er troværdigt i forhold til, hvad virksomheden kan levere på.
De brands, der lykkes, formår at fastholde deres relevans og få en rolle i kundens liv og bevidsthed, så de bliver valgt til i momentet. Ikke bare i dag, men også i morgen. Det kræver selvfølgelig, at man kigger ud af maskinrummet, og forholder sig til målgrupperne og deres omverden, for både mennesker og verden flytter sig.
De bedste brands kobler virksomhedens værdier og vision for fremtiden med markedets behov. Men en slagkraftig markedsposition lykkes kun med stærk intern forankring af brand strategien. Som den tidligere formand, Georg Poulsen, sagde engang: “Hvad nytter det at være et hestehoved foran, hvis man ikke kan få kroppen med?”. Det var godt sagt! Derfor inkluderer min tilgang til opbygning af stærke brands også den interne opbakning og forståelse for det brand, man som medarbejder er med til at levere.