Brandet er en muskel, du skal bruge for at stå skarpt på markedet. Det er et aktiv, som binder hele forretningen sammen
Branding er meget mere end “bare” marketing, et logo og en imagefilm.
Det handler om at læse markedet, tage strategiske valg og - ikke mindst - fokusere sin indsats. Det er det, der er kernen i mine ydelser.
Strategisk afklaring
Hvor er kunderne på vej hen, hvilke trends driver markedet, og hvad det betyder for din forretning? Passer dine produkter, din markedsføring og dit brand ind i den nye virkelighed og kundernes ”Why”?
Vi anlægger et perspektiv, der er udefra-ind. Kom ud af maskinrummet og kig på kunderne. Har kundernes behov ændret sig, hvor opstår de nye markeder, og er magtbalancen i industrien forandret? Kig på trends, der måske forandrer din kategori og din kontekst - og vær nysgerrig!
Vi går tilbage i din forretning og ser indefra-ud. Hvor er de (nye?) kommercielle muligheder? Vurder dine ydelser, produkternes styrke og industriens attraktivitet.
Fundament
Hvem er dine målgrupper, og hvad trigger deres behov og efterspørgsel? Hvordan skal forretningen og produkterne positioneres, og hvad gør dig i stand til at stå som et fyrtårn på markedet?
Vi styrker din konkurrencekraft ved at finde frem til kernen i din forretning - dit DNA, som gør dig unik på markedet. Det skal være relevant for kunderne og differentiere sig fra konkurrenterne - og så skal det kunne engagere dine medarbejdere.
Med udgangspunkt i DNA’et definerer vi hele det fundament, som danner udgangspunkt for, hvordan brandet møder sit marked med produkter og services og hvem, det vil appellere til i form af kunder eller medarbejdere.
Aktivering
Hvordan markedsfører du på tværs af kanaler, platforme og touchpoints? Hvordan engagerer du medarbejderne og de talenter, du gerne vil tiltrække. Og hvad betyder brandet for din portefølje af produkter og services?
Vi laver en marketingstrategi, som giver dig den størst mulige effekt af dine investeringer. Du skal kommunikere relevant og skarpt igennem hele kunderejsen og være tilstede på de rigtige tidspunkter med det rigtige indhold.
Med employer branding skaber vi ambassadører internt, så organisationen bliver i stand til at levere on-brand, og så du kan tiltrække de bedste talenter.
Vi arbejder med din produktportefølje og kigger på, hvilke produkter og services, du skal udvikle, for at have et brand, der leverer værdi for kunden og bundlinjen - også i fremtiden.
Dine behov definerer processen
Mine ydelser er baseret på en gennemprøvet værktøjskasse, men de er 100% tilpasset den enkelte opgave.
Ikke to forløb er ens, for virksomheder, organisationer og udfordringer er forskellige. Jeg designer både set-up og indsats til den specifikke opgave, og jeg har fokus på involvering af organisation og vigtige stakeholdere, så der er den nødvendige buy-in i virksomheden, når resultaterne skal forankres og videreføres på den lange bane.
Brand Audit
Et brand audit er et serviceeftersyn af din markedsføring og din virksomheds markedsposition mhp. at sikre, at din forretning resonerer med markedet og er differentieret i forhold til konkurrenterne. Vi tager udgangspunkt i de trends, der påvirker din konkurrencekraft og identificerer områder, hvor du skal styrke din position eller indsats for at stå skarpt i forhold til kundernes forventninger og efterspørgsel.
Start-up Tool kit
Hvis du har skabt en ny virksomhed, skal du have etableret en kommunikationsplatform, der fortæller hvem du er, og som formidler dit DNA med saft og kraft. Jeg hjælper dig med at skabe et fundament, så du kan let kan briefe investorer og kommunikere med omverdenen.
Brand- & Marketingstrategi - Udvikling eller update
Udvikling af brand- og marketingstrategier findes i alle størrelser og modeller. Nogle er lange forløb, der inddrager hele organisationen i at definere virksomhedens DNA og ståsted i et stærkt brand fundament, for derefter at skabe aktivering i kunderejser, employer branding og innovation. Andre er reviews, der opdaterer en eksisterende strategi, så den står klart og adresserer nye trends og markedsbehov.
Ad-hoc,
Sparring,
Inspiration,
Facilitering
Ad hoc. En forlænget arm og den eksternes blik
Hvis dine egne timer ikke slår til, eller du har brug for den eksternes blik på en udfordring, kan jeg tjekke ind. Til et par timers inspiration eller rådgivning. Som den eksterne ressource, der faciliterer interne forløb med dit team eller ledergruppe. Eller til at løse en helt specifik opgave omkring f.eks. brand arkitektur, value propositions, kunderejser, vision og purpose, eller noget helt andet….
“Unless you stand for something, you don’t stand out.”